نمایندگان پارلمان اروپا هنگام سخنرانی مکرون رئیس جمهور فرانسه دست از سر سوریه بردارید

نمایندگان پارلمان اروپا دیروز و همزمان با سخنرانی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، به صحنه اعتراض به اقدام مشترک اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس در حمله موشکی به سوریه شد.
خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار عکسی از نمایندگان پارلمان اروپا که همگی با دست نوشته‌هایی با مضمون «سوریه را رها کن» در نشستی در شهر استراسبورگ حاضر شده بودند، نوشت که نمایندگان در این نشست خواستار پایان مداخله غرب در امور سوریه شدند.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در جریان سخنرانی در این نشست، قصد داشت حمایت نمایندگان پارلمان اروپا را برای طرح‌های بلندپروازانه خود در زمینه اصلاحات پس از برگزیت در اتحادیه اروپا جلب کند اما با اعتنایی نمایندگان و اعتراض دسته جمعی آنها به حمله فرانسه باهمراهی آمریکا و انگلیس به سوریه مواجه شد.
آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس بامداد شنبه هفته جاری به بهانه تلافی در مقابل آنچه حمله شیمیایی نیروهای سوریه به شهر دوما خوانده اند، مناطقی از سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند. خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که در موشک باران یک پایگاه نظامی در استان حمص، سه غیر نظامی زخمی شدند. این حمله به بهانه حمله شیمیایی در شهر دومای دمشق روی داد.


دولت سوریه داشتن هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده است و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد نیز استفاده از سلاح شیمیایی را راهکار تروریست‌ها برای جلب توجه دانسته‌اند.
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در جمع قانونگذاران اتحادیه اروپا در حالی که مشغول ایراد سخنرانی بود، گروهی از قانون‌گذاران در اعتراض به حملات اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه دست به اقدامی اعتراضی زدند.
این قانون‌گذاران پلاکاردهایی در اعتراض به جنگ سوریه در دست داشتند.در این پلاکاردها جملاتی نظیر «دست از سوریه بردارید» و «جنگ در سوریه را متوقف کنید» به چشم می‌خورد.
تظاهرات در انگلیس و قبرس در اعتراض به آمریکا
شماری از شهروندان انگلیسی در اعتراض به حمله نظامی علیه سوریه در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان همکاری این کشور با فرانسه و آمریکا در حمله نظامی علیه سوریه را محکوم کردند.
معترضین در لندن مقابل مقر پارلمان انگلیس گرد هم آمدند و از دولت انگلیس خواستند تا به عملیات نظامی در سوریه خاتمه دهند.شهروندان انگلیسی شعارهایی از جمله "غیرنظامیان را فراموش نکنید"، "سوریه را بمباران نکنید" سر دادند؛ آن‌ها همچنین پلاکاردهایی با مضمون "برای صلح عمل کنید" را حمل کردند.
از سوی دیگر اتباع فلسطینی و سوری مقیم قبرس به همراه جمعی از شهروندان این کشور در اعتراض به حمله اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه مقابل سفارت واشنگتن تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن حملات روز شنبه این سه کشور علیه سوریه، پرچم‌های سوریه را به اهتزاز درآوردند و شعارهایی علیه این سه کشور غربی سر دادند.
آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه به بهانه "دست داشتن نظام سوری در حملات شیمیایی علیه شهرک دوما" به سوریه حمله کردند.
سایر اخبار این روزنامه
6 میلیارد دلار پروژه معدنی در سال 97 افتتاح می‌شود قائم مقام وزیربهداشت: شهرهای 100هزار نفر به بالا صاحب بیمارستان می‌شوند ایران به عنوان دبیر کل جدید «اکو» اعلام شد بازگشت چند میلیارد ارز و ریال به بیت المال جهانگیری: ایران آماده توسعه همکاری با فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر است اعتراف ناشیانه ناکامی انگلیس، آلمان و فرانسه در جلب حمایت اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ایران حزب‌الله: آمریکا و متحدانش بازی را در سوریه باختند گری سیک: تصمیم ترامپ برای خروج از برجام احمقانه است تلاش کنگره آمریکا برای تصویب طرحی علیه اختیارات نظامی ترامپ نمایندگان پارلمان اروپا هنگام سخنرانی مکرون رئیس جمهور فرانسه دست از سر سوریه بردارید رئیس سازمان حج و زیارت: ظرفیت حج 97 تکمیل شد دکتر روحانی انتخاب رئیس جمهوری سیرالئون را تبریک گفت معاون اول رئیس‌جمهور: عزم جمعی و وفاق ملی زمینه ساز حل مشکلات کشور است دیوان عدالت اداری: دریافت حق مدیریت دارویی در داروخانه‌ها ممنوع شد با حضور رئیس جمهور؛ جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی برگزار شد